BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, September 19, 2011

apam angry bird, apam ladybird & apam polkadot Kak D 140911 ..

ni order dari kak D lagi...
2 hari gak la nur nak abiskan order ni..coz 500bj semua nyer..
apam ladybird 300 pcs - inti blueberry, strawberry & chocolate..
apam angrybird 100 pcs - blueberry & no filling..
apam polka dot 100psc - blueberry, strawberry & chocolate..

Thanks ye kak D..coz promote nur nyer apam ni...

Harga apam polkadot:
50 bj- rm12 w/o filling & rm15 with filling
100 bj -rm20 w/o filling & rm25 with filling

Harga untuk apam corak2 lain-lain :
50 bj- rm17 w/o filling & rm20 with filling
100 bj -rm25 w/o filling & rm30 with filling

lebih dari 500bj harga boleh dirunding...
filling- coklat, kaya, peanut, jem strawbery, blackberry & nenas

Penghantaran
 area Shah alam(gaint seksyen 13) n kota damansara(gaint) nur cas rm5..
cas penghantaran mengikut kuantiti tempahan..
yg hampir dgn nur kat seksyen U5 shah alam(Mah sing industrial park) Free..
Pos laju nur cas rm13 (sampai dlm ms sehari or 2 hari ikut kawasan) (penghantaran ditanggung oleh pembeli)



Tuesday, September 13, 2011

Apam polkadot, apam angrybird & apam ladybird untuk 100911 & 110911..

Alhamdulillah...selesai apam untuk mgu lepas..mgu ni pun de lagi..nur minta maaf kepada yang call, email & msg nur then nur terpaksa tolak order..bukan tak nak amik..tetapi tak mampu..if weekday nur hanya limitkan 300-350pcs jer..coz nur keje..nanti keje kemane..apam pun kemana..so sape yg cepat order insyakAllah nur terima..untuk 2 minggu lepas raya ni..ramai yang dah order awal..so sape yang order last minit memang nur tak dapat nak tolong..harap kawan2 faham kenapa nur tolak..weekend or cuti jer nur amik banyak..lebih dari 500pcs..

ni order untuk 10hb sept 2011..
 order dari Zareen (sek 19,shah alam)..
apam polkadot 150pcs inti campur
 order dari Maz USJ..
50pcs apam angrybird inti campur..
order dari sue (shah alam)..
50pcs apam polkadot inti coklat..
50pcs apam angrybird+ladybird inti blueberrt & strawbery..
 order dari Ummi (sek U5 shah alam)
100pcs apam angrybird inti campur..
ni pulak order oleh Yaya..
100pcs (apam ladybird + apam angrybird) inti coklat..
total semuanyer nur buat untuk hari sabtu 500pcs..

ni pulak order untuk hari ahad..
order oleh Aisyah (shah alam)..
100pcs apam polkadot inti campur2..
100pcs apam angrybird+ladybird inti campur2..
100pcs apam angrybird+ladybird tanpa inti..

thanks kepada yang order..harap berpuas hati..

Harga apam polkadot:
50 bj- rm12 w/o filling & rm15 with filling
100 bj -rm20 w/o filling & rm25 with filling

Harga untuk apam corak2 lain-lain :
50 bj- rm17 w/o filling & rm20 with filling
100 bj -rm25 w/o filling & rm30 with filling

lebih dari 500bj harga boleh dirunding...
filling- coklat, kaya, peanut, jem strawbery, blackberry & nenas

Penghantaran
 area Shah alam(gaint seksyen 13) n kota damansara(gaint) nur cas rm5..
cas penghantaran mengikut kuantiti tempahan..
yg hampir dgn nur kat seksyen U5 shah alam(Mah sing industrial park) Free..
Pos laju nur cas rm13 (sampai dlm ms sehari or 2 hari ikut kawasan) (penghantaran ditanggung oleh pembeli)



Friday, September 9, 2011

apam angry bird & apam polkadot untuk Emma Bangi..

semalam nur buat apam untuk Emma dari bangi..apam ni nak guna untuk majlis pertunangan nya sabtu ni..
 semuanya 350biji..175biji apam angrybird tanpa inti & 175 apam polkadot inti campur-campur..
 emma request tuk packing macam ni..1 pax kecil ade 1 apam angrybird + 1 apam polkadot..semua 120pax..
ni lebih nyer untuk makan-makan katenya..

Thanks Emma...

Harga apam polkadot:
50 bj- rm12 w/o filling & rm15 with filling
100 bj -rm20 w/o filling & rm25 with filling

Harga untuk apam corak2 lain-lain :
50 bj- rm17 w/o filling & rm20 with filling
100 bj -rm25 w/o filling & rm30 with filling

lebih dari 500bj harga boleh dirunding...
filling- coklat, kaya, peanut, jem strawbery, blackberry & nenas

Penghantaran
 area Shah alam n kota damansara nur cas rm5..
yg hampir dgn nur kat seksyen U5 shah alam(Mah sing industrial park) Free..
Pos laju nur cas rm13 (sampai dlm ms sehari or 2 hari ikut kawasan) (penghantaran ditanggung oleh pembeli)


Thursday, September 8, 2011

apam angry bird, apam ladybird & apam polkadot Kak D..

Alhamdulillah..malam semalam nur telah siapkan tempahan dari Kak D..
50 biji apam Angrybird + ladybird inti coklat..
50 biji apam polkadot inti blueberry..
thanks Kak D...

Harga apam polkadot:
50 bj- rm12 w/o filling & rm15 with filling
100 bj -rm20 w/o filling & rm25 with filling

Harga untuk apam corak2 lain-lain :
50 bj- rm17 w/o filling & rm20 with filling
100 bj -rm25 w/o filling & rm30 with filling

lebih dari 500bj harga boleh dirunding...
filling- coklat, kaya, peanut, jem strawbery, blackberry & nenas

Penghantaran
 area Shah alam n kota damansara nur cas rm5..
yg hampir dgn nur kat seksyen U5 shah alam(Mah sing industrial park) Free..
Pos laju nur cas rm13 (sampai dlm ms sehari or 2 hari ikut kawasan) (penghantaran ditanggung oleh pembeli)

Tuesday, September 6, 2011

Apam polkadot & angry bird 060911

Alhamdulillah..nur kembali buat apam after cuti sebulan..& alhamdulillah ramai yang tempah untuk bulan ni..

 ni apam nur buat sebelum balik kampung..means sebelum raya..
ni nur buat untuk dihantar ke surau, makan dekat rumah nenek nur, untuk esq coz sudi hantar nur ke rumah nenek & untuk jiran nur..makcik tu nak sample..kelam kabut jugak la buat malam tu..dengan nak kemas barang lagi..buat kek batik lagi..so dapat buat banyak tu jer huhuhu..

 ni apam nur buat malam semalam..order oleh Azlin..100 biji apam polkadot inti coklat + 50 biji apam polkadot tanpa inti..
 100 biji apam angrybird inti coklat + 50 biji apam angrybird tanpa inti
Thanks to Azlin coz sudi order dekat nur..azlin dah order & bayar mase bulan puase lagi..

Harga apam polkadot:
50 bj- rm12 w/o filling & rm15 with filling
100 bj -rm20 w/o filling & rm25 with filling

Harga untuk apam corak2 lain-lain :
50 bj- rm17 w/o filling & rm20 with filling
100 bj -rm25 w/o filling & rm30 with filling

lebih dari 500bj harga boleh dirunding...
filling- coklat, kaya, peanut, jem strawbery, blackberry & nenas

Penghantaran
 area Shah alam n kota damansara nur cas rm5..
yg hampir dgn nur kat seksyen U5 shah alam(Mah sing industrial park) Free..
Pos laju nur cas rm13 (sampai dlm ms sehari or 2 hari ikut kawasan) (penghantaran ditanggung oleh pembeli)




Wednesday, August 31, 2011

Raya 2011

Alhamdulillah...tahun ni kami sekeluarga masih dapat menyambut raya bersama lagi..tapi tahun ni raya di lenggong coz ayah nur tak dapat cuti..
family kecik jer..adakah tahun depan ahli keluarga bertambah???hehehe..insyakAllah..
juadah raya..
ni kek batik yang nur buat b4 balik kampung ..& kek lapis cheese Chocolate nur tempah kat emak yaya..
 sempat lagi buat apam..ni arini (Raya ke-2) baru buat..tapi tak berape gebu la..mak kate tepung terlebih..maklum la..sukatan main agak-agak jer..penimbang xde..so nur gune cawan..belasah jer..
 ni lebihan tepung apam..buat kek tuk adik nur Ika hehe..birthday ika 29hb lepas..saje jer gatal buh tag tu..

Friday, August 26, 2011

Selamat hari raya..

Nur mohon maaf dari hujung rambut ke hujung kaki kepada semua sekiranya nur de tersalah tulis or terkasar bahasa..begitu juga kepada client apam nur..maaf sekiranya apam yang nur buat tidak memuaskan hati..nur manusia biase yang tidak sempurna..kadang-kadang akan membuat silap.. 
Semoga raya tahun ini lebih bermakna dari tahun-tahun lepas..kepada yang pulang ke kampung..semoga selamat sampai ke kampung halaman dan selamat kembali ke rumah semula nanti..
InsyakAllah tahun ni nur beraya di lenggong..jemput la datang rumah nur kat lenggong yek..


Apam polkadot, Angrybird & ladybird 260811..

Dah lame nur tak buat apam..Alhamdulillah malam semalam siap buat 350 biji order dari 3 orang..sebenarnyer nur tak buat bulan pose ni..tapi 2 org tu die dah order b4 pose lagi.mase dorg 1st order kat nur dulu dah cakap nak order tuk raye, nka bwk blk kg..tapi tak sempat raye nyer..coz apam tu tahan 3 hari jer..
ni order by Rabiah 50 biji apam ladybird inti coklat...

 ni Azira 100 biji apam polkadot inti mix..
 ni lak order by Eleen (shah Alam) 250 biji apam angrybird+ladybird..imti mix..

lupe lak nak lekat sticker ms amik gambo ni...lain kali la hehehe..

thanks kepada semua yang order ye..

Harga apam polkadot:
50 bj- rm12 w/o filling & rm15 with filling
100 bj -rm20 w/o filling & rm25 with filling

Harga untuk apam corak2 lain-lain :
50 bj- rm17 w/o filling & rm20 with filling
100 bj -rm25 w/o filling & rm30 with filling

lebih dari 500bj harga boleh dirunding...
filling- coklat, kaya, peanut, jem strawbery, blackberry & nenas

Penghantaran
 area Shah alam n kota damansara nur cas rm5..
yg hampir dgn nur kat seksyen U5 shah alam(Mah sing industrial park) Free..
Pos laju nur cas rm13 (sampai dlm ms sehari or 2 hari ikut kawasan) (penghantaran ditanggung oleh pembeli)



Thursday, August 25, 2011

Hamper raya 2011 dari Callie..

ni tahun ke-3 nur dapat hamper raya dari Callie (sale person a.k.a HOD nur a.k.a domestic manager a.k.a anak bos)...
Thanks Callie...
Alhamdulillah murah rezeki kami creative department..tiap2 tahun dapat hamper raya sorg 1..moga Callie dimurahkan rezeki n cepat kawen hehehe..


Tuesday, August 23, 2011

Cornflakes madu+choclate chip cookie+tart nenas..

Alhamdulillah tahun ni nur wat 3 jenis biskut raya..
 cornflakes madu..
biskut yg paling senang buat...


 biskut coklat chip..
try recipe baru dapat dari mak..

 tart nenas..ni wajib buat..
tapi kali ni nur de add cornflakes..saje coz tgk kat belakang kotak tu de recipe tart nenas cornflakes..so try la..tapi nur gune recipe yg biasa guna..just add cornflakes

erm...tahun ni lambat ckit nur buat biskut raya..selalu awal2 lagi dah buat..tak kisah la..janji dah jadi pun..tunggu tuk dimakan jer pasa hari raya..but mlm ni nur de nak wat tart lagi..coz tak cukup...

 tiba-tiba....lame tak wat apam..rindu lak ...khamis malam nur akan buat apam tuk officemate..die minta nur buat mase mule-mule die order lagi..memang awal gile..die nak bawak balik kampung kate nyer..hope jadi la..lame tak buat apam..




Monday, August 22, 2011

Berbuka Puasa di Bistro Qaseh..

gambar terkecil lak..click pada gambar untuk besarkan
ni jumaat lepas,19hb Aug 2011...nur & beberapa member UTM (kejut kimia-polimer) berbuka puasa di Bistro Qaseh seksyen 13 Shah Alam...kat mane tu??ala dekat ngan office upin & ipin tu..belakang tesco extra lame (skrg dah ade 2 tesco extra..tesco biase tu dah tukar jadi tesco extra..so nur panggil tesco extra baru)..

Alhamdulillah...kenyang sungguh makan dekat situ..murah jer rm22/pax..memang berbaloi..coz makanan die banyak dan sedap..tak termakan semua..de lebih kurang 50 hidangan kampung..tempat sembahyang pun ade di sediakan..so lepas solat leh sambung lagi..

sebelum ni nur de pegi sebuah restoren dekat kota damansara..murah jugak tapi lauk nyer tak sebanyak dekat bistro ni..nanti nur update pasal restoran Makanan Sedap tu yek...gambarnya de dekat Esq..tak amibil lagi..




Friday, August 19, 2011

Berbuka di Secret Recipe, Kota Damansara...

Hari selase lepas nur n sya (housemate) pergi shopping dekat Giant Kota Damansara after keje..so wajib la berbuka kat luar..tak sempatnya nak berbuka dekat rumah..so kitorg pilih Secret Recipe...

 so ni la menu yang dipilih..nur makan golden dory fish with tomato salsa..ni recepi AC mizal n Emelia dalam rancangan dapur selebriti tu...pastu nur minum Chocolate Banana Shake..sya pulak makan Thai fried rice & minum chocolate ice blended..
semperna bulan ramadhan ni..pihak secret recipe telah memberi sweet date n air sirap secara percuma..dapat percuma air pun masih beli air lain hehehe...gatal kerongkong hehehe...

so far nur amat berpuas hati dengan masakan yang ade di secret recipe ni..
tak parcaya..cube la...

Thursday, August 18, 2011

juadah berbuka puase ahad lepas...

entry ni patutnya nur publish ari ahad or isnin..tapi tak sempat..dengan sakit coz accident lagi..tapi ahad tu masih sempat masak nasi lemak..coz teringin sangat nak makan nasi lemak n dah beli pun barang..rugi lak tak buat..walaupun sakit gagahkan jugak la buat ...
ni la hidangan nyer hehe..bukan senang nur nak masak ni..selalu beli jer...siap buat agar2 lagi hehehe..kepo jer yek..macam gempak jer masak..padahal nasi lemak jer pun..
minuman aritu teh o laici suam...sedap nyer..arini nak wat air laici la...

Sunday, August 14, 2011

accident di bulan ramadhan...


semalam...after balik berbuka puasa di umah nenek dekat keramat nur & esq accident..but accident kecil jer..jatuh motor dekat selekoh..jalan dekat selekoh tu banyak pasir lak..maybe coz petang tu ujan lebat n pasir pun byk terkumpul kat situ..mujur xde kenderaan lain...tapi sakit gak la...luke2 ringan di tangam n kaki..tapi kesain esq..hampir pitam..motor xboleh start..terpakse tolak sampai umah nur..nasib dah nak sampai..if jau lg jenuh gak la...pagi ni bangun sahur dah star rase sakit badan sebelah kiri..badan terkejut kot...yela jatuh terhentak sebelah kiri..

pe pun syukur kerana cedera ringan..tiade yang patah or lain2 yg teruk..nur terima semua ni dengan redha..semua ni dugaan...sesungguhnya kesakitan yg kami alami semua nya Allah kasi untuk munghapuskan dosa-dosa kecil...insyakAllah...harap kejadian ni tak berlaku lg...doakan nur & esq cepat sembuh yek..amin..

Thursday, August 11, 2011

Onde-onde resepi nenek...

Alhamdulillah semalam berjaya buat kuih onde-onde..minta maaf la if mengganggu puase korang bile mambaca entry ni...entry ni just untuk kongsi resepi onde-onde nenek..senang saje buatnyer..selalu orang buat onde-onde gune tepung pulut..tapi yang ni lain...yang ni guna ubi keledek..

Bahan-bahannya:
beberape biji keledek 
tepung ubi
gula Melaka/merah (yg seketul tu)
kelapa putih parut 
sedikit garam
sedikit air

Cara-caranya:
keledek di rebus..bubuh garam sedikit..selepas empuk..tos & tunggu sejuk sikit..kemudian lenyek ubi keledet tu..masukkan tepung sedikit demi sedikit uli sehingga tak melekat pada tangan..gula melaka di belah dadu/ketul2 kecil...kemudian ambil sedikit tepung yg diuli tu..bulat n leperkan..letak seketul kecil gula melaka di tengah2..bulatkan kembali..dah siap bulatkan semua..masukkan tepung yang dah di bulatkantu ke dalam periuk yang airnyer dah mendidih(masuk sedikit2 coz takut lambat angkat..nnt pecah lak coz overcook)..tgu sampai tepung tu timbul/naik...toskan dan golekkan atas kelapa putih parut yang telah digaul dengan sedikit garam..ok dah siap..mudah jer..

if tak paham care2 nyer minta maaf la yek..tak reti sangat nak susun ayat ni..

selamat mencuba...