BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, June 15, 2012

Banana Chocolate Muffin @ muffin pisang...

Berkesempatan jugak nur buat muffin minggu ni...dah lame nak buat muffin..tapi xsempat..
Alhamdulillah..isnin lepas berjaya mencuba resepi yg nur amik kat tenet...semestinyer resepi yg mudah....


nur nak kongsi gak resepi yg nur amik tu....


BANANA CHOCOLATE MUFFINS
Bahan-bahannya
1/2 cawan mentega
1 cawan gula perang
1 biji telur
1 cawan pisang, dilecek
1 sudu teh baking soda
2 sudu besar air panas
1 1/2 cawan tepung serbaguna
1/2 sudu teh garam
1/4 cawan chocolate chips
pisang dipotong bulat dan chocolate chips untuk hiasan

Cara-caranya
1. Pukul mentega dan gula sehingga kembang. Masukkan telur dan pisang. Gaul sebati.
2. Campurkan baking soda dengan air panas dan masukkan pada adunan mentega.
3. Masukkan tepung dan garam kedalam adunan mentega dan gaul rata bersama chocolate chips.
4. Sendukkan adunan kedalam loyang muffin. Hiaskan diatas adunan dengan pisang yang dipotong bult dan taburkan chocolate chips. Bakar pada suhu 180 darjah C untuk 20 minit.





# selamat mencuba yek......



2 comments:

NAWAL said...

Nampak menarik resipi bahana munkin ni..akk Mmgla tgh cari resipi simple2 nak buat utk kudapan pg ni..Td ya..share resipi ni...sms sedap sgt2 Hehe

NAWAL said...

Sedapnya...nak cubalah pg ni! Hehehe